Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Ν. Μουδανιών ιδρύθηκε το 2014 και από τότε έως σήμερα αυξάνει το μαθητικό δυναμικό του συνεχώς. Συστεγάζεται με το Ημερήσιο ΕΠΑ.Λ., το Ε.Κ. και το Δ.Ι.Ε.Κ. Ν. Μουδανιών σε κτηριακό συγκρότημα 4000 τ.μ., κατασκευής του 1979, στο κέντρο της πόλης των Ν. Μουδανιών. Είναι το μοναδικό Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. στον Ν. Χαλκιδικής με αποτέλεσμα να δέχεται μαθητές από όλα τα μέρη του νομού. Το ωράριο λειτουργίας του είναι: 18:00 – 22:30. Ο μέσος όρος ηλικίας των μαθητών/τριών του είναι 35-40 ετών. Το
ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των μαθητών/τριών που εγγράφονται στο σχολείο είναι ότι απέκτησαν απολυτήριο Γυμνασίου πριν από 20-25 έτη, με αποτέλεσμα την ιδιαίτερη δυσκολία που έχουν να ανακτήσουν και να χρησιμοποιήσουν προαπαιτούμενες γνώσεις απαραίτητες για το Λύκειο. Εργάζονται κυρίως στον αγροτικό και στον τουριστικό τομέα, αλλά και σαν ελεύθεροι επαγγελματίες. Ο στόχος της εγγραφής τους είναι η απόκτηση απολυτηρίου και πτυχίου ή μόνο πτυχίου. Τα τελευταία 3 έτη εγγράφονται στο σχολείο και απόφοιτοι του Σ.Δ.Ε. που λειτουργεί στην ίδια πόλη. Ο συνολικός αριθμός μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 2021-22 ήταν 164.
Τομείς και Ειδικότητες που λειτούργησαν ήταν:
1. Τομέας Μηχανολογίας με ειδικότητα Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου.
2. Τομέας Ηλεκτρολογίας Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού με ειδικότητα Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Εγκαταστάσεων και Δικτύων.
3. Τομέας Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος με ειδικότητα Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών και
4. Τομέας Πληροφορικής με ειδικότητα Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής.

Η στελέχωση του σχολείου από εκπαιδευτικό προσωπικό στηρίχθηκε στον Διευθυντή, στην Υποδιευθύντρια και σε 3 εκπαιδευτικούς με οργανική θέση. Επίσης σε 20 ακόμη εκπαιδευτικούς με απόσπαση, διάθεση ή αναπληρωτές με πλήρη ή μικρότερα ωράρια. Σύνολο 25 εκπαιδευτικοί.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Θετικά σημεία των παραπάνω πέντε αξόνων μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τα εξής: Η επιστροφή στη δια ζώσης διδασκαλία ενίσχυσε την κοινωνικοποίηση των μαθητών και ενδυνάμωσε τις σχέσεις συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Επίσης λόγω της επιστροφής στο φυσικό χώρο του σχολείου μειώθηκε η σχολική διαρροή. Οι σχέσεις σχολείου μαθητών, αλλά και μαθητών/τριών μεταξύ τους, υπήρξαν άριστες και αναπτύχθηκε θετικό παιδαγωγικό κλίμα.

Σημεία προς βελτίωση

Το μείζον ζήτημα που χρήζει βελτίωσης είναι ο περιορισμός της σχολικής διαρροής κάτι που επηρεάζεται άμεσα από τις ιδιαίτερες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες της τοπικής κοινωνίας και την εξάρτηση από εποχική
εργασία. Επίσης οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της ευρύτερης περιοχής καθιστούν δύσκολη την τακτική προσέλευση στον χώρο του σχολείου καθώς αποτελεί το μοναδικό Εσπερινό ΕΠΑΛ της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία
Θετικά σημεία αποτελούν η κατά το δυνατόν καλύτερη οργάνωση της σχολικής ζωής από την άριστη συνεργασία Διοίκησης και Συλλόγου Διδασκόντων, με σκοπό την επίλυση προβλημάτων που μπορεί να παρουσιάζονται κατά τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, η
αντιμετώπιση θεμάτων που προκύπτουν από την ιδιαιτερότητα των μαθητών/τριών σε σχέση με τις επαγγελματικές/οικογενειακές τους υποχρεώσεις. Επίσης, η μέγιστη αξιοποίηση και διαχείριση πόρων, προς όφελος του σχολείου. Υπήρξε άριστη σχέση και συνεργασία με τα συστεγαζόμενα σχολεία, με το Σ.Δ.Ε., αλλά και με τη Δημοτική Αρχή. Λόγω του εσπερινού ωραρίου λειτουργίας του σχολείου μας, δεν μπορεί εύκολα να υπάρξει συνεργασία με σχολεία και φορείς που λειτουργούν σε διαφορετικό κύκλο.
Σημεία προς βελτίωση
Θα μπορούσε, σε συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή, να υπάρξει βελτίωση στις κτηριακές υποδομές και ιδιαίτερα σε θέματα στεγανοποίησης, μόνωσης, θέρμανσης και καθαριότητας του κτηριακού συγκροτήματος. Επίσης, θα πρέπει να υπάρξει βελτίωση, σχετικά με τη συνεργασία του σχολείου με άλλους φορείς και γενικά σε θέματα εξωστρέφειάς του. Θα πρέπει να βρεθούν τρόποι συνεργασίας παρά τις δυσκολίες που προκύπτουν λόγω των διαφορετικών ωραρίων λειτουργίας άλλων σχολείων αλλά και φορέων.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Υπήρξε διάθεση και αυξημένη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικά προγράμματα με στόχο την επαγγελματική τους ανάπτυξη, με δεδομένες τις ιδιαίτερες συνθήκες της χρονιάς

Σημεία προς βελτίωση
Διερεύνηση πρωτοβουλιών για συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν:
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις :
Σχολική διαρροή – φοίτηση
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις :
Σχολείο και κοινότητα
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Όσον αφορά τη δράση που πραγματοποιήθηκε με σκοπό την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής, υπήρξε διατήρηση του δυναμικού των μαθητών χωρίς να εμφανίζονται διαρροές και υπήρξε καθολική συμμετοχή σε ενημερωτικές διαλέξεις με σκοπό τη συνέχιση των σπουδών τους και την επαγγελματική τους  αποκατάσταση.
Όσον αφορά στη δράση που πραγματοποιήθηκε στον άξονα 7 (Σχολείο και  κοινότητα), είχε ως αποτέλεσμα την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με τις επαγγελματικές προοπτικές που τους εξασφαλίζουν οι τομείς που προσφέρονται από το Εσπερινό ΕΠΑΛ.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Λόγω των περιοριστικών μέτρων εξ αιτίας της πανδημίας Covid-19, δεν υπήρχε η δυνατότητα για μεγαλύτερη δια ζώσης συμμετοχή στις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Θέμα 1
Άξονας
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Ειδικότερο Θέμα
Δεδομένης της διαρκούς εξέλιξης και αλλαγής των συνθηκών και των αναγκών της αγοράς εργασίας κρίνεται σκόπιμη η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις ήπιες κοινωνικές δεξιότητες, στη συμβουλευτική σταδιοδρομίας, στον επαγγελματικό προσανατολισμό και στην επιχειρηματικότητα.

Διαμοιράστε αυτή τη σελίδα στα κοινωνικά δίκτυα