Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Ν. Μουδανιών ιδρύθηκε το 2014 και από τότε έως σήμερα αυξάνει το μαθητικό δυναμικό του συνεχώς. Συστεγάζεται με το Ημερήσιο ΕΠΑ.Λ., το Ε.Κ. και το Δ.Ι.Ε.Κ. Ν. Μουδανιών σε κτηριακό συγκρότημα 4000 τ.μ., κατασκευής του 1979, στο κέντρο της πόλης των Ν. Μουδανιών. Είναι το  μοναδικό Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. στο Ν. Χαλκιδικής με αποτέλεσμα να δέχεται μαθητές από όλα τα μέρη του νομού. Το ωράριο λειτουργίας του είναι: 18:00 – 22:30. Ο μέσος όρος ηλικίας των μαθητών/τριών του είναι 35-40 ετών. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των μαθητών/τριών που εγγράφονται στο σχολείο είναι οτι απέκτησαν απολυτήριο Γυμνασίου πριν από 20-25 έτη, με αποτέλεσμα την ιδιαίτερη δυσκολία που έχουν να ανακτήσουν και να χρησιμοποιήσουν προαπαιτούμενες γνώσεις απαραίτητες για το Λύκειο. Εργάζονται κυρίως στον αγροτικό και στον τουριστικό τομέα, αλλά και σαν ελεύθεροι επαγγελματίες. Ο στόχος της εγγραφής τους είναι η απόκτηση απολυτηρίου και πτυχίου ή μόνο πτυχίου. Τα τελευταία 2 έτη εγγράφονται στο σχολείο και απόφοιτοι του Σ.Δ.Ε. που λειτουργεί στην ίδια πόλη. Ο συνολικός αριθμός μαθητών/τριών για το  σχολικό έτος 2020-21 ήταν 176.
Τομείς και Ειδικότητες που λειτούργησαν ήταν:
1. Τομέας Μηχανολογίας με ειδικότητα Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών
Εγκαταστάσεων Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου.
2. Τομέας Ηλεκτρολογίας Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού με ειδικότητα
Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Εγκαταστάσεων και Δικτύων.
3. Τομέας Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος με ειδικότητα Τεχνικός
Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών και
4. Τομέας Πληροφορικής με ειδικότητα Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής. Η στελέχωση του σχολείου από εκπαιδευτικό προσωπικό στηρίχθηκε στον Διευθυντή, στην Υποδιευθύντρια και σε 5 εκπαιδευτικούς με οργανική θέση. Επίσης σε 18 ακόμη εκπαιδευτικούς με απόσπαση, διάθεση ή αναπληρωτές με
μικρά ωράρια. Σύνολο 25 εκπαιδευτικοί.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία
Θετικά σημεία των παραπάνω πέντε αξόνων μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τα εξής: Λόγω της τηλεκπαίδευσης, χρήσιμοποιήθηκαν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές από εκπαιδευτικούς και επαιδευόμενους και αποκτήθηκαν
ψηφιακές δεξιότητες. Δημιουρήθηκε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί για μελλοντική χρήση. Επίσης μειώθηκε η σχολική διαρροή. Οι σχέσεις σχολείου μαθητών, αλλά και μαθητών/τριών μεταξύ τους, υπήρξαν ομαλές και αναπτύχθηκε ομαλό παιδαγωγικό κλίμα.
Σημεία προς βελτίωση
Τα σημεία προς βελτίωση μπορούμε να τα εστιάσουμε περισσότερο στον άξονα της Διδασκαλίας – Μάθησης – Αξιολόγησης, σχετικά με τη βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών (π.χ. παροχή τάμπλετ στους μαθητές που το έχουν ανάγκη), αλλά και τη συνεχή επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων σε θέματα ψηφιακών δεξιοτήτων, τα οποία αποδείχθηκαν πολύτιμα, λόγω των συνθηκών στη χρονιά που πέρασε. Οι ενήλικοι μαθητές/τριες στο θέμα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας αντιμετώπισαν δύο βασικά προβλήματα. Το πρώτο ήταν, η ελλιπής εξοικείωση που έχουν συνήθως με τη χρήση των σχετικών μέσων (Η/Υ, tamplets κ.λπ.), και το δεύτερο ήταν, η διάθεση αυτών των μέσων για τις ανάγκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης των παιδιών τους, στον ίδιο χρόνο που θα έπρεπε να τα χρησιμοποιήσουν και αυτοί.

Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Θετικά σημεία αποτελούν η κατά το δυνατόν καλύτερη οργάνωση της σχολικής ζωής από την άριστη συνεργασία Διοίκησης και Συλλόγου Διδασκόντων, με σκοπό την επίλυση προβλημάτων στη δια ζώσης αλλά και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, η αντιμετώπιση θεμάτων που προκύπτουν από την ιδιαιτερότητα των μαθητών/τριών σε σχέση με τις επαγγελματικές/οικογενειακές τους υποχρεώσεις. Επίσης, η μέγιστη αξιοποίηση και διαχείριση πόρων, προ όφελος του σχολείου.Υπήρξε άριστη σχέση και συνεργασία με τα συστεγαζόμενα σχολεία, με το Σ.Δ.Ε., αλλά και με τη Δημοτική Αρχή. Λόγω του εσπερινού ωραρίου λειτουργίας του σχολείου μας, δε μπορεί εύκολα να υπάρξει συνεργασία με σχολεία και φορείς που λειτουργούν σε διαφορετικό κύκλο.
Σημεία προς βελτίωση
Θα μπορούσε, σε συνεργασία με τη Δημοτική αρχή, να υπάρξει βελτίωση στις κτηριακές υποδομές και ιδιαίτερα σε θέματα στεγάνωσης, μόνωσης θέρμανσης και καθαριότητας του κτηριακού συγκροτήματος. Επίσης, θα πρέπει
να υπάρξει βελτίωση, σχετικά με τη συνεργασία του σχολείου με άλλους φορείς και γενικά σε θέματα εξωστρέφιάς του. Θα πρέπει να βρεθούν τρόποι συνεργασίας υπερνικώντας τα διαφορετικά ωράρια λειτουργίας άλλων σχολείων αλλά και φορέων.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία
Υπήρξε διάθεση των εκπαιδευτικών με στόχο την επαγγελματική τους ανάπτυξη, με δεδομένες τις ιδιαίτερες συνθήκες της χρονιάς. Θετικό αποτέλεσμα η γενικότερη εκπαίδευση και εξοικείωση σε τεχνικές τηλεκπαίδευσης
και χρήση των Τ.Π.Ε.
Σημεία προς βελτίωση
Διερεύνηση πρωτοβουλιών για συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.

Διαμοιράστε αυτή τη σελίδα στα κοινωνικά δίκτυα